Reglementări privind magazinele
§ 1. Definiții
- Regulament – prezentul regulament care stabilește regulile de încheiere a contractelor de vânzare la distanță prin intermediul Magazinului Online, regulile de executare a acestor contracte, drepturile și obligațiile părților contractului de vânzare la distanță, precum și procedura de soluționare a reclamațiilor. În ceea ce privește serviciile furnizate pe cale electronică, regulamentul constituie regulamentul menționat la art. 8 din Legea privind furnizarea de servicii pe cale electronică.
- Client – persoană fizică având capacitate juridică deplină, persoană juridică sau entitate organizațională fără personalitate juridică, căreia legea îi conferă capacitate juridică și care încheie un contract de vânzare la distanță cu Vânzătorul.
- Consumator – persoană fizică care încheie un act juridic cu un profesionist, act care nu are legătură directă cu activitatea sa economică sau profesională.
- Antreprenor individual – persoană fizică ce încheie un contract de vânzare la distanță în legătură directă cu activitatea sa economică, atunci când din conținutul contractului reiese că acesta nu are pentru persoana respectivă un caracter profesional, în special având în vedere obiectul activității sale economice disponibil în Registrul Central al Activităților Economice.
- Antreprenor – persoană fizică, persoană juridică sau entitate organizațională care nu este persoană juridică, dar căreia legea îi conferă capacitate juridică și care desfășoară activitate economică sau profesională în nume propriu.
- Vânzător:
Sestimi Sp. z o. o.,
tel.: +48782278003 ,
email: bok@sestimi.pl,
NIP: 8322099149,
REGON: 540502048. - Adresă sediu:
Głęboka 4C/1,
98-300 Wieluń. - Magazin Online – platformă operată de Vânzător, disponibilă la: https://sestimi.ro, prin care Clientul poate obține informații despre Produse și disponibilitatea acestora, precum și poate achiziționa Produse sau comanda servicii.
- Contract de vânzare la distanță – contract de vânzare a unui Produs sau de furnizare a unui Serviciu sau Conținut digital (dacă este cazul), încheiat prin intermediul Magazinului Online.
- Produs – bun mobil care poate fi achiziționat de către Client din Magazinul Online.
- Serviciu digital – serviciu care permite Consumatorului:
- să creeze, să prelucreze, să stocheze sau să acceseze date în format digital;
- să partajeze date în format digital transmise sau generate de Consumator ori alți utilizatori;
- alte forme de interacțiune prin intermediul datelor.
- Conținut digital – date generate și livrate în format digital.
- Politica de confidențialitate și cookies a Magazinului Online – document care definește regulile detaliate privind prelucrarea datelor cu caracter personal și utilizarea cookie-urilor. Politica face parte din regulament (Anexa nr. 3) și este disponibilă pe site-ul https://sestimi.ro/ro/privacy-and-cookie-notice.html.
- Suport durabil – material sau instrument care permite Clientului sau Vânzătorului să stocheze informații adresate personal, într-un mod care permite accesul ulterior la acestea pentru o perioadă adecvată scopului și care permite redarea neschimbată a informațiilor – de exemplu, e-mailul.
- Formular de comandă electronic – procedură electronică pusă la dispoziție de Vânzător pentru Client, care permite plasarea unei comenzi.
- Formular de retur electronic – procedură electronică pusă la dispoziție de Vânzător pentru Client, care permite inițierea returului; disponibil la adresa https://sestimi.ro/returns-open.php.
- Formular de reclamație electronic – procedură electronică pusă la dispoziție de Vânzător pentru Client, care permite depunerea unei reclamații; disponibil la adresa https://sestimi.ro/rma-open.php.
- Transmiterea comenzii – confirmarea comenzii de către Client prin apăsarea butonului „Comand și plătesc”, considerată o declarație de voință obligatorie din partea Clientului de a încheia un contract de vânzare la distanță cu Vânzătorul.
- Cont – ansamblu de date stocate în Magazinul Online și în sistemul informatic al Vânzătorului, care privesc Clientul și comenzile sale, precum și contractele de vânzare la distanță încheiate, prin care Clientul poate plasa comenzi, le poate anula sau modifica și încheia noi contracte.
- Opinia despre comanda sau despre Produse – evaluări subiective exprimate sub formă de stele de la 1 la 5.
- Comandă prin abonament – comandă generată automat în cadrul unui abonament.
- Abonament – serviciu electronic care permite crearea automată a comenzilor periodice pentru anumite Produse, conform frecvenței alese de Client, fără a fi nevoie de plasarea separată a unei comenzi, până la încheierea abonamentului.
- Plăți recurente – plăți efectuate automat în cadrul serviciului de plată IdoPay, gestionat de Operator, în cicluri prestabilite, pentru comenzile prin abonament, în baza consimțământului exprimat de Client la începerea abonamentului (mandat permanent pentru deținătorul cardului).
- Operator – IdoPayments sp. z o.o., cu sediul în al. Piastów 30, 71-064 Szczecin, înregistrată în Registrul Comerțului sub nr. KRS 0000859711, NIP: 8522666251, REGON: 387039893, cu capital social de 800.000 PLN. Adresă de corespondență: al. Piastów 30, 71-064 Szczecin. Este o instituție de plată națională în sensul art. 2 pct. 16 din Legea privind serviciile de plată din 19 august 2011 (Dz.U. 2020 poz. 794 cu modificările ulterioare) – denumită în continuare „UUP”.
- Card – card de plată emis în cadrul sistemelor Visa sau Mastercard International, aprobat de aceste sisteme pentru tranzacții fără prezența fizică a cardului.
- Metode rapide de cumpărare – cumpărături efectuate prin funcționalități precum Google Pay, Apple Pay sau Express Checkout, care permit finalizarea achiziției cu un singur clic direct de pe pagina produsului.
- Document de vânzare – bon fiscal, factură TVA sau chitanță fiscală electronică (e-bon sau e-factură) sub formă de fișier PDF, transmisă la adresa de e-mail a Clientului.
§ 2. Dispoziții generale
- Tipurile și domeniul serviciilor furnizate pe cale electronică:
- încheierea contractelor de vânzare online – în ceea ce privește Produsele vândute în Magazinul Online;
- regulile privind înregistrarea și utilizarea Contului în cadrul Magazinului Online;
- adăugarea de opinii, comentarii și evaluări – Clientul poate adăuga o opinie sau comentariu la comanda sa;
- trimiterea de mesaje e-mail, prin care Vânzătorul confirmă primirea comenzii, eventual primirea plății și acceptarea comenzii pentru procesare.
- Utilizarea Magazinului Online este posibilă cu condiția ca sistemul informatic folosit de Client să îndeplinească următoarele cerințe tehnice minime:
- utilizarea unor browsere web actualizate, de exemplu:
- Firefox,
- Chrome,
- Microsoft Edge;
- orice program care permite vizualizarea fișierelor în format PDF.
- utilizarea unor browsere web actualizate, de exemplu:
- Conținutul publicat pe paginile Magazinului Online, inclusiv descrierile Produselor și prețurile, reprezintă o invitație la încheierea unui contract în înțelesul art. 71 din Codul civil.
- Vânzătorul pune la dispoziție prezentul Regulament, împreună cu anexele sale, printr-un link aflat pe pagina principală – înainte de încheierea contractului de vânzare la distanță, în timpul încheierii acestuia și după încheiere. Clientul poate descărca Regulamentul și îl poate imprima.
- Pentru a asigura securitatea transmiterii datelor și comunicărilor legate de serviciile prestate, Magazinul Online implementează măsuri tehnice și organizatorice adecvate nivelului de securitate al serviciilor furnizate, în special măsuri care previn accesul neautorizat la datele personale transmise prin Internet și modificarea acestora.
§ 3. Comenzi
1. Plasarea unei comenzi în Magazinul Online se poate face fie prin intermediul unui Cont, fie prin alegerea opțiunii de achiziție fără înregistrare, caz în care se creează un cont intern (tehnic), care permite Vânzătorului să stocheze datele legate de comandă. Pe baza acestuia, Clientul poate ulterior crea un Cont complet. Contul intern este păstrat până la ștergerea datelor din sistem, blocarea contului sau expirarea termenului legal de păstrare a datelor cu caracter personal.
2. Achiziția se realizează prin completarea Formularului de comandă electronic disponibil pe paginile Magazinului Online sau prin utilizarea metodelor rapide de cumpărare. În cazul formularului, selectarea Produselor se face prin adăugarea acestora în coșul de cumpărături. Formularul de comandă indică, printre altele, ce Produse, la ce preț și în ce cantități dorește Clientul să comande la adresa aleasă. Clientul urmează pașii tehnici pe baza indicațiilor afișate.
3. După furnizarea de către Client a tuturor datelor necesare, se afișează un rezumat al comenzii. Rezumatul conține informații despre: datele de identificare ale Vânzătorului, obiectul comenzii, prețul unitar și total al Produselor comandate, inclusiv costurile de livrare și alte eventuale costuri, metoda de plată aleasă, modul de livrare selectat, timpul și costurile de livrare.
4. Dacă obiectul contractului este livrarea de Conținut digital sau Servicii digitale care nu sunt furnizate pe suport material ori servicii prestate electronic sau la distanță – Consumatorul, prin bifarea unei căsuțe suplimentare necesare pentru finalizarea comenzii, își exprimă consimțământul următor: „Sunt de acord cu livrarea conținutului digital care nu este furnizat pe suport material și cu începerea prestării serviciului înainte de expirarea perioadei de 14 zile de la încheierea contractului și înțeleg că îmi pierd dreptul de retragere din contract.” Vânzătorul va confirma primirea acestui consimțământ prin e-mail.
5. Pentru a plasa o comandă, este necesară completarea în formularul electronic a datelor personale marcate ca obligatorii, acceptarea conținutului Regulamentului și trimiterea comenzii prin apăsarea butonului „Comand și plătesc”.
1. Transmiterea formularului de comandă de către Client constituie o declarație de voință cu caracter obligatoriu privind încheierea unui contract de vânzare la distanță, conform prezentului Regulament.
2. Contractul de vânzare la distanță se consideră încheiat în momentul acceptării formularului electronic de către Vânzător, confirmare realizată prin afișarea unui mesaj pentru Client cu privire la acceptarea comenzii și atribuirea unui număr de comandă.
3. După încheierea contractului, Clientul primește un e-mail cu confirmarea comenzii plasate, care include: confirmarea primirii și acceptării comenzii, confirmarea finală a tuturor elementelor esențiale ale comenzii și condițiile generale ale contractului de vânzare la distanță (Regulamentul Magazinului Online, inclusiv Anexele nr. 1 și 2), datele Vânzătorului, răspunderea acestuia privind calitatea serviciului, informații despre serviciile postvânzare oferite și despre modalitatea și consecințele retragerii din contract. Informațiile despre dreptul de retragere sunt conținute în Anexa nr. 1.
4. Până la începerea procesării comenzii de către Vânzător:
1. Clientul poate modifica comanda utilizând opțiunea tehnică disponibilă pe pagina formularului și parcurgând din nou procesul de comandă. Modificarea se face prin trimiterea unei noi comenzi, care o înlocuiește pe cea anterioară. Suma deja plătită se va aloca noii comenzi, iar eventualele diferențe vor fi returnate în contul bancar din care s-a efectuat plata.
2. Clientul poate anula comanda selectând opțiunea „anulează comanda” disponibilă pe pagina formularului de comandă.
5. În cazul anulării comenzii de către Client, Vânzătorul returnează plata primită în termen de 3 zile lucrătoare. Rambursarea se va face prin aceeași metodă de plată utilizată de Client.
6. Timpul de procesare al comenzii este de la 1 la 10 zile lucrătoare de la încheierea contractului.
§ 4. Plată
1. Magazinul Online oferă posibilitatea efectuării plății în avans. Opțiunea de plată cu termen amânat este disponibilă doar în cazuri individuale, stabilite direct cu Vânzătorul.
2. Plata pentru Produse se efectuează în modul ales de Client în momentul plasării comenzii, prin intermediul Formularului electronic de comandă.
3. Metodele actuale de plată în avans disponibile în Magazinul Online sunt prezentate la adresa: https://sestimi.ro/ro/payments.html.
4. După finalizarea procesului de cumpărare, Vânzătorul emite documentul de vânzare corespunzător.
§ 5. Livrare
1. În Formularul electronic de comandă, Clientul alege metoda de livrare bifând opțiunea corespunzătoare.
2. În cazul în care Clientul nu ridică Produsul, iar acesta este returnat Vânzătorului – Vânzătorul poate rezilia contractul de vânzare, după ce solicită mai întâi prin e-mail (la adresa furnizată în procesul de achiziție) executarea contractului. Rezilierea are loc prin transmiterea unei declarații scrise prin e-mail către Client.
3. În situația menționată mai sus, Vânzătorul este obligat să returneze fără întârziere Clientului plata primită pentru Produsul achiziționat.
4. Metodele actuale de livrare disponibile în Magazinul Online sunt prezentate la adresa: https://sestimi.ro/ro/delivery.html.
§ 6. Retragerea din contract – formular electronic de retur
1. Consumatorul care a încheiat un contract de vânzare la distanță are dreptul de a se retrage din acesta în termen de 30 de zile, fără a furniza un motiv. În cazul retragerii, contractul se consideră neîncheiat.
2. Dreptul de retragere în condițiile prevăzute în paragrafele 6 și 7 ale prezentului Regulament revine și Antreprenorului individual. Ori de câte ori în aceste paragrafe se face referire la „Consumator”, se înțelege și „Antreprenorul individual”.
3. În caz de retragere din contract, Consumatorul suportă doar costurile directe de returnare a Produsului.
4. Declarația Consumatorului privind retragerea trebuie să exprime clar voința de a se retrage din contract. În special, Consumatorul poate:
1. utiliza formularul electronic de retur disponibil pe site-ul Magazinului Online: https://sestimi.ro/returns-open.php,
2. transmite formularul de retragere prevăzut în Anexa nr. 2, trimițându-l la adresa sediului Vânzătorului
3. Vânzătorul confirmă fără întârziere, pe un suport durabil, primirea declarației de retragere transmise prin una dintre metodele de mai sus.
5. Pentru respectarea termenului de retragere este suficientă trimiterea declarației înainte de expirarea acestuia
6. Termenul de retragere începe să curgă:
1. pentru contractele care implică livrarea de bunuri – din ziua în care Consumatorul sau o terță parte indicată de acesta (alta decât transportatorul) a intrat în posesia Produsului în cazul unui contract care:
1. implică mai multe bunuri livrate separat, în loturi sau părți – din ziua în care a fost primit ultimul Produs, lot sau parte;
2. implică livrarea periodică a unor bunuri pe o perioadă determinată – din ziua în care a fost primit primul Produs;
2. pentru celelalte contracte – din ziua încheierii contractului
7. Formularul de retragere (Anexa nr. 2 la prezentul Regulament) și informațiile privind exercitarea dreptului de retragere (Anexa nr. 1) sunt furnizate în format electronic.
8. În cazul retragerii dintr-un contract privind livrarea de Conținut digital sau Serviciu digital, Vânzătorul poate restricționa accesul Consumatorului la conținutul sau serviciul respectiv, inclusiv prin blocarea accesului.
9. Consumatorul care s-a retras dintr-un astfel de contract este obligat să înceteze utilizarea și distribuirea către terți a conținutului sau serviciului respectiv.
10. Dreptul de retragere dintr-un contract încheiat la distanță nu se aplică contractelor prevăzute la art. 38 din Legea din 30 mai 2014 privind drepturile consumatorilor (Dz.U. 2019 poz. 134), printre care:
1. contractele de prestare de servicii pentru care Consumatorul trebuie să plătească, dacă Vânzătorul a prestat integral serviciul cu acordul expres prealabil al Consumatorului, care a fost informat că își va pierde dreptul de retragere;
2. contractele în care prețul sau remunerația depinde de fluctuațiile pieței financiare, independente de Vânzător;
3. contractele având ca obiect bunuri neprefabricate, produse după specificațiile Consumatorului sau personalizate;
4. contractele care implică produse sigilate din motive de protecție a sănătății sau igienă, care nu pot fi returnate după desigilare;
5. contractele privind înregistrări audio/video sau software, livrate în ambalaje sigilate, desigilate după livrare;
6. contractele pentru livrarea de Conținut digital care nu este furnizat pe suport material, dacă furnizarea a început cu acordul expres al Consumatorului, care a fost informat că își va pierde dreptul de retragere;
7. contractele care implică produse perisabile sau cu termen scurt de valabilitate; contractele care implică bunuri care, prin natura lor, devin inseparabile de alte bunuri după livrare;
8. contractele pentru livrarea de ziare, reviste sau periodice, cu excepția abonamentelor;
9. contractele încheiate prin licitație publică;
10. contractele privind cazarea, transportul de bunuri, închirierea de mașini, servicii de catering sau activități legate de agrement, dacă acestea sunt prevăzute pentru o dată sau perioadă specifică;
11. contractele privind livrarea de băuturi alcoolice a căror preț a fost stabilit la semnarea contractului, dar livrarea are loc după cel puțin 30 de zile și valoarea acestora depinde de fluctuații ale pieței necontrolabile de Vânzător.
§ 7. Efectele retragerii din contract
- Vânzătorul, în termen de 14 zile de la data primirii declarației de retragere din contractul de vânzare a bunurilor, va rambursa Consumatorului toate plățile efectuate de acesta, inclusiv costurile de livrare, corespunzătoare celei mai ieftine metode de livrare oferite de Vânzător.
- Rambursarea se va efectua utilizând aceeași metodă de plată folosită de Consumator pentru tranzacția inițială.
- Dacă, pentru exercitarea dreptului de retragere, Consumatorul utilizează formularul electronic de retur, fondurile vor fi returnate prin metoda selectată și în contul bancar indicat de Consumator.
- Dacă Vânzătorul nu a propus să preia el însuși Produsul de la Consumator, el poate amâna rambursarea plății până la primirea Produsului returnat sau până la prezentarea de către Consumator a dovezii returnării acestuia – în funcție de care eveniment are loc mai întâi.
- Vânzătorul poate propune Consumatorului să preia personal Produsul returnat. Dacă o astfel de propunere nu a fost făcută, Consumatorul trebuie să returneze Produsul (sau să-l predea unei persoane autorizate de Vânzător) fără întârziere, dar nu mai târziu de 14 zile de la data la care a informat Vânzătorul despre retragerea din contract. Termenul este respectat dacă Produsul este expediat înainte de expirarea celor 14 zile. Produsul returnat trebuie trimis la adresa sediului Vânzătorului. Pentru a efectua returul, Consumatorul poate utiliza serviciul Smile.pl.
- Consumatorul este responsabil pentru orice diminuare a valorii Produsului care rezultă din utilizarea acestuia într-un mod care depășește ceea ce este necesar pentru a stabili natura, caracteristicile și funcționarea sa.
- Consumatorul nu poate exercita dreptul de retragere dacă Conținutul digital sau Serviciul digital este furnizat contra cost, iar neconformitatea acestora cu contractul este nesemnificativă.
- Vânzătorul poate solicita returnarea suportului material pe care a fost furnizat Conținutul digital, în termen de 14 zile de la data primirii declarației de retragere din partea Consumatorului. Consumatorul este obligat să returneze acest suport fără întârziere și pe cheltuiala Vânzătorului.
- Vânzătorul este obligat să ramburseze doar partea proporțională din preț aferentă Conținutului digital sau Serviciului digital neconform cu contractul sau care nu mai trebuie furnizat din cauza retragerii.
§ 8. Reclamații
- Reclamațiile privind defectele Produsului sau neconformitatea acestuia cu contractul de vânzare la distanță pot fi depuse:
- prin intermediul formularului electronic de reclamație;
- în formă scrisă, la adresa sediului Vânzătorului sau prin e-mail la: bok@sestimi.pl.
- Sesizarea trebuie să conțină o descriere a presupusei defecte, cererile adresate Vânzătorului și, dacă este posibil, dovezi ale acestei defecte și dovada achiziției Produsului din Magazinul Online. Vânzătorul este obligat să răspundă la reclamație în termen de 14 zile de la primirea acesteia. În lipsa unui răspuns în termenul menționat, se consideră că reclamația a fost acceptată. Răspunsul Vânzătorului este transmis Clientului în scris sau pe un suport durabil.
- Pașii pe care Clientul trebuie să îi urmeze pentru a depune o reclamație, inclusiv modul de returnare a Produsului reclamat, sunt specificați în etapele formularului electronic de reclamație.
- Dacă Vânzătorul consideră reclamația întemeiată: costurile de înlocuire, reparație, inclusiv cele de livrare aferente procedurii de reclamație, vor fi suportate de Vânzător.
- Vânzătorul este răspunzător față de Consumator, precum și față de Antreprenorul individual, pentru neconformitatea Produsului cu contractul de vânzare la distanță, conform prevederilor Legii din 30.05.2014 privind drepturile consumatorilor.
- Vânzătorul răspunde pentru lipsa conformității existente la momentul livrării Produsului și care se manifestă în termen de doi ani de la acea dată, cu excepția cazului în care termenul de valabilitate al Produsului indicat de Vânzător este mai lung.
- Vânzătorul va efectua reparația sau înlocuirea Produsului în termen de 14 zile de la acceptarea reclamației. Toate costurile aferente reparației sau înlocuirii, în special cele legate de livrare, transport, manoperă și materiale, sunt suportate de Vânzător.
- Consumatorul va pune la dispoziția Vânzătorului Produsul care urmează să fie reparat sau înlocuit. Vânzătorul va prelua Produsul pe cheltuiala sa.
- Vânzătorul este obligat să livreze Produse fără defecte și răspunde față de Antreprenor pentru eventualele defecte ale Produsului achiziționat, conform prevederilor Codului civil.
- Furnizarea de Conținut digital sau Servicii digitale către Consumator sau Antreprenorul individual se face în conformitate cu Legea din 30.05.2014 privind drepturile consumatorilor.
- Conținutul digital este considerat livrat în momentul în care acesta, sau mijlocul de acces la el, este pus la dispoziția Consumatorului sau a unui dispozitiv fizic ori virtual ales de acesta, sau când Consumatorul obține accesul la acesta.
- Serviciul digital este considerat livrat în momentul în care Consumatorul sau dispozitivul ales de acesta obține accesul la serviciu.
- Vânzătorul este obligat să aducă Conținutul digital sau Serviciul digital în conformitate cu contractul în termen de 21 de zile de la notificarea din partea Consumatorului privind lipsa conformității, fără a provoca inconveniente excesive pentru Consumator, ținând cont de natura și scopul utilizării acestora. Costurile readucerii la conformitate sunt suportate de Vânzător.
§ 9. Opinii
- opinie privind procesarea comenzii sau Produsul achiziționat se poate adăuga în timpul vizitei în Magazinul Online, prin apăsarea interfeței de evaluare de lângă produs sau accesând linkul din e-mailul trimis de Vânzător. Adăugarea unei opinii este voluntară și gratuită. Pentru o singură comandă, Clientul poate adăuga o singură opinie.
- În cadrul opiniei, Clientul poate acorda o notă sub formă de stele de la 1 la 5 și poate adăuga un comentariu cu un volum de până la 65.535 de caractere.
- Evaluările sunt stocate și afișate public pe site-ul Magazinului Online, precum și pe site-urile: https://zaufaneopinie.smile.pl și https://trustedreviews.smile.pl.
- Vânzătorul verifică opiniile prin adresa de e-mail utilizată în procesul de achiziție a Produsului respectiv. Opinia publicată de o persoană care utilizează adresa de e-mail folosită la comandă este marcată cu mențiunea „opinia confirmată prin achiziție”. Orice altă opinie este marcată ca „opinia neconfirmată prin achiziție”.
- Vânzătorul poate publica opinii despre un Produs și din alte magazine online ale sale.
- Vânzătorul nu modifică conținutul opiniilor și nici numărul de stele acordat.
- Clientul este singurul responsabil pentru conținutul opiniei pe care o publică. Vânzătorul are dreptul să elimine opiniile în conformitate cu prevederile legale și cu prezentul Regulament.
- Este interzisă publicarea de conținut care conține informații false, înșelătoare, vulgare, agresive, ofensatoare sau în mod evident contrare bunelor moravuri. De asemenea, este interzisă publicarea de conținut ilegal, care încalcă drepturile terților sau constituie concurență neloială.
- Clientul se obligă să nu publice conținut care conține linkuri către site-uri externe cu caracter publicitar, promoțional sau care conțin date cu caracter personal ale unor terțe persoane.
- La cererea expresă a Clientului, conținutul opiniei poate fi ascuns pentru alți utilizatori ai Magazinului, însă evaluarea acordată sub formă de stele va fi inclusă în evaluarea generală a Magazinului și a Produsului.
§ 10. Drepturi de proprietate intelectuală
- Clientul declară că nu deține niciun drept, inclusiv drepturi de autor sau drepturi conexe, asupra evaluărilor și comentariilor publicate de el, în afara dreptului de a utiliza Magazinul Online în conformitate cu prezentul Regulament. Clientul nu este îndreptățit să înregistreze, să reproducă, să distribuie, să publice sau să difuzeze conținut, decât dacă un astfel de drept rezultă din lege sau din Regulament
- Clientul nu are dreptul să intervină în niciun fel asupra conținutului, în special asupra structurii, formei, graficii, mecanismului de funcționare sau altor elemente ale Magazinului Online
- Prin publicarea în Magazinul Online a opiniilor care constituie opere în sensul Legii din 4 februarie 1994 privind dreptul de autor și drepturile conexe, Clientul acordă Vânzătorului o licență neexclusivă, gratuită, nelimitată în timp și teritorial, pentru utilizarea respectivelor opere, inclusiv dreptul de a acorda sublicențe. Aceasta include, în special, punerea publică la dispoziție a operei astfel încât orice persoană să poată avea acces la ea în momentul și locul alese de aceasta (Internet).Licența se acordă pentru toate modurile de utilizare cunoscute la momentul acordării, în special pentru următoarele:
- înregistrarea și reproducerea operei prin orice mijloace – inclusiv tipărire, reprografie, înregistrare magnetică, digitală, pe orice tip de suport audiovizual sau vizual (discuri, CD-uri, hard disk-uri, rețele multimedia, inclusiv Internet și servicii online asociate), reproducerea și utilizarea în Internet și publicitate;
- utilizarea integrală sau parțială a operei sau a elementelor acesteia, cu posibilitatea modificării, în toate publicațiile, în special cele online și digitale, în buletine sau informații, individual sau împreună cu alte opere sau fragmente, pentru promovare și publicitate – inclusiv în forme audio, video sau media;
- distribuirea originalului sau a exemplarelor pe care opera este fixată – prin introducerea în comerț, închiriere sau împrumut;
- alte forme de difuzare – cum ar fi execuția publică, expunerea, redarea, transmiterea și retransmiterea, precum și punerea publică la dispoziție astfel încât oricine să poată avea acces la operă în locul și momentul ales;
- utilizarea operei în scopuri promoționale și de marketing
- Ștergerea Contului de către Client sau eliminarea Opiniei conform § 9 alin. 8 nu afectează valabilitatea licenței de mai sus.
§ 11. Reguli privind vânzarea în sistem de abonament
- Serviciul electronic sub forma unui Abonament poate fi furnizat de către Vânzător Clientului.
- Utilizarea Abonamentului permite livrarea periodică a Produselor selectate, la intervalele stabilite de Client, fără a fi necesară plasarea de comenzi separate, până la încheierea Abonamentului. Plata pentru Abonament se face exclusiv prin intermediul mecanismului de Plăți recurente și doar printr-un singur Card.
- Deconectarea Cardului de la Abonament duce la încetarea acestuia.
- Tranzacțiile prin Plăți recurente se efectuează doar după înregistrarea prealabilă a deținătorului Cardului în sistemul Operatorului (sau al entității prin care Operatorul procesează tranzacțiile). Înregistrarea urmărește verificarea faptului că Clientul care inițiază Plăți recurente este titularul Cardului care va fi debitat. Înainte de înregistrarea Cardului pe pagina de plată, Clientul trebuie să își exprime acordul pentru retragerile periodice prin activarea serviciului de Plăți recurente. Consimțământul este stocat în sistemul Operatorului.
- Clientul creează Abonamentul selectând această opțiune în Formularul electronic de comandă. Confirmarea creării Abonamentului este trimisă fără întârziere la adresa de e-mail furnizată de Client în prima comandă prin abonament.
- Clientul își gestionează Abonamentul prin Cont, în funcție de opțiunile disponibile.
- Abonamentul este încheiat pe perioadă nedeterminată.
- Vânzătorul trimite Clientului un e-mail privind crearea comenzii prin abonament, care conține detalii despre produs, cantitate, preț, termenul de livrare și data programată a debitării Cardului – cu cel puțin 3 zile înainte de data debitării.
- Clientul poate încheia Abonamentul în orice moment. Încheierea Abonamentului este echivalentă cu retragerea consimțământului privind debitările ulterioare în cadrul Plăților recurente. În această situație, nicio altă comandă prin abonament nu va fi generată.
- Încheierea Abonamentului se face prin alegerea opțiunii „Încheie abonamentul” în setările abonamentului disponibile în Contul Clientului, după autentificare.
- Clientul poate, de asemenea, încheia Abonamentul prin contact direct prin e-mail cu serviciul de asistență: bok@sestimi.pl.
- Vânzătorul își rezervă dreptul de a înceta oferirea serviciului de Abonament.
- Modificările privind Abonamentul, inclusiv modificarea prețului, se fac doar cu acordul expres și prealabil al Clientului.
- Dacă debitarea Cardului nu reușește, Clientul va fi informat prin e-mail cu privire la imposibilitatea procesării plății. Posibilele cauze includ: lipsa fondurilor, expirarea Cardului sau probleme tehnice.
- Imposibilitatea debitării Cardului duce la anularea comenzii prin abonament.
- Comanda prin abonament va fi procesată numai după ce debitarea Cardului are loc cu succes.
§ 12. Dispoziții finale
- Prezentul Regulament este valabil începând cu data de 03.04.2025.
- În cazul modificării sau anulării oricărei prevederi din prezentul Regulament de către o autoritate sau instanță competentă, celelalte prevederi rămân în vigoare și sunt obligatorii pentru Vânzător și Client.
- Vânzătorul își rezervă dreptul de a modifica prezentul Regulament. Toate contractele încheiate înainte de intrarea în vigoare a noii versiuni a Regulamentului vor fi executate conform versiunii aplicabile la data încheierii contractului.
- Legea aplicabilă pentru soluționarea oricăror litigii legate de Regulament este legea poloneză. Litigiile vor fi soluționate de instanța de drept comun competentă teritorial Clientul care are statutul de Consumator poate, de asemenea, să utilizeze metode extrajudiciare de soluționare a reclamațiilor și de exercitare a pretențiilor. Informații detaliate cu privire la aceste metode pot fi obținute de pe site-ul Oficiului pentru Protecția Concurenței și Consumatorilor: www.uokik.gov.pl. Aceste proceduri sunt voluntare și necesită acordul ambelor părți.
§ 13. Anexa 1 – Informații privind exercitarea dreptului de retragere din contract
Dreptul de retragere din contract, în condițiile de mai jos, este acordat atât Consumatorului, cât și Antreprenorului individual.
Aveți dreptul de a vă retrage din prezentul contract în termen de 30 de zile, fără a fi necesară motivarea deciziei. Termenul de retragere expiră după 30 de zile:
1. în cazul unui contract de vânzare – de la data la care ați intrat în posesia fizică a bunului sau în care o terță persoană, alta decât transportatorul și indicată de dumneavoastră, a intrat în posesia acestuia;
2. în cazul unui contract care implică transferul proprietății asupra mai multor bunuri livrate separat – de la data la care ați intrat în posesia ultimului bun sau a fost primit de către o terță parte desemnată;
3. în cazul unui contract care implică bunuri livrate în loturi sau părți – de la data la care ați intrat în posesia ultimei părți sau a fost primită de către o terță parte desemnată;
4. în cazul contractelor de livrare periodică de bunuri pe o durată determinată – de la data la care ați intrat în posesia primului bun;
5. în cazul contractelor care au ca obiect prestarea de servicii sau furnizarea de conținut digital care nu este livrat pe un suport material – de la data încheierii contractului.
2. Pentru a vă exercita dreptul de retragere, trebuie să ne informați – Sestimi Sp. z o.o., Głęboka 4C/1, 98-300 Wieluń, tel. , e-mail: bok@sestimi.pl – cu privire la decizia dumneavoastră de a vă retrage din acest contract, printr-o declarație neechivocă (de exemplu, o scrisoare trimisă prin poștă sau e-mail)
3. Puteți folosi modelul de formular de retragere, însă nu este obligatoriu.
4. De asemenea, aveți posibilitatea de a completa formularul electronic de retur disponibil pe site-ul Magazinului Online: https://sestimi.ro/returns-open.php. Dacă utilizați această opțiune, vă vom transmite fără întârziere confirmarea primirii solicitării de retragere pe un suport durabil.
5. Pentru respectarea termenului de retragere este suficientă transmiterea informației privind exercitarea dreptului de retragere înainte de expirarea termenului de 30 de zile.
6. În cazul retragerii din contract, vă vom rambursa toate plățile primite de la dumneavoastră, inclusiv costurile de livrare (cu excepția costurilor suplimentare rezultate din alegerea unei metode de livrare diferite de cea standard, mai ieftină, oferită de noi), fără întârzieri nejustificate și, în orice caz, nu mai târziu de 14 zile de la data la care am fost informați cu privire la decizia dumneavoastră de a vă retrage din contract. Rambursarea se va face utilizând aceleași metode de plată folosite pentru tranzacția inițială, cu excepția cazului în care ați convenit altfel.
7. În cazul contractelor care implică transferul de proprietate asupra unor bunuri și în care nu ne-am oferit să preluăm personal Produsul în caz de retragere – avem dreptul de a amâna rambursarea până la primirea bunului sau până la primirea dovezii că acesta a fost returnat, în funcție de care eveniment are loc primul.
8. Produsul returnat trebuie trimis la următoarea adresă:
Sestimi Sp. z o.o., Głęboka 4C/1, 98-300 Wieluń
fără întârzieri nejustificate și, în orice caz, nu mai târziu de 14 zile de la data în care ne-ați informat despre retragerea din contract. Termenul se consideră respectat dacă Produsul este expediat înainte de expirarea celor 14 zile.
9. Va trebui să suportați costurile directe ale returnării bunurilor. Din cauza greutății și dimensiunilor Produsului, returnarea acestuia poate implica costuri mai mari decât o expediere poștală standard. Dacă doriți să utilizați servicii de curierat, poate fi necesară trimiterea pe un palet, care este mai costisitoare decât un colet obișnuit.
§ 14. Anexa 2 – Model formular de retragere din contract